Dalat

29 juli 2018 - Dalat, Vietnam

We gingen met de sleeperbus naar Dalat. Stel je voor, je hebt de normale breedte van een bus, daarin staan 3 rijen met stoelen/bedden gepropt. De bedjes waren smal en van leer. Gelukkig zat er een stang om te zorgen dat je er niet uitviel, want zelfs wij pasten er nauwelijks op. Niet gebouwd op Europeanen. Goed en wel te slapen, werden we wakker gemaakt 'DALAT, DALAT'. We waren er al. Een blik op de klok leerde ons dat het kwart over 4 s'nachts was. Dat leverde een lichtelijk probleem op. 2 uur eerder dan gepland, was het hostel waar we de nacht erop zouden verblijven al wel beschikbaar. Een probleem dat we zouden bekijkem als we er waren. De minibus in en al snel waren we bij ons hostel. Een blik op de poort gaf al aan dat ze dit gewend waren 'for an early check-in ring the door once or twoce'. Natuurlijk geen deurbel te vinden, maar wel een mannetje dat op de sofa in de lobby lag te slapen. Na op het raam geklopt te hebben konden we zo naar binnen en om 5 uur lagen we goed en wel op bed. En zo lagen we op 29 juli om 5 uur eindelijk op een echt bed.