Koh Phi Phi

29 juli 2017 - Phi Phi Islands, Thailand

De 27ste zijn we aangekomen in Koh Phi Phi. Heel erg toeristisch is het wel en bij binnenkomst moet je 20 bath pp betalen voor het schoonhouden van het eiland. Wij zijn naar ons hostel gelopen dat echt recht aan het strand ligt. Dit leverder echt prachtige beelden op de volgende ochtend.
S'avonds zijn we later op de avond mee gaan feesten op het strand. De hostels aan het strand zijn allemaal party hostels waar tot 2 uur muziek wordt gedraaid en je staan dan gewoon op het strand te dansen. Uiteraard kwam daar 00:00 op de 28ste. Sylwia heeft snel een taartje gekocht toen ik aan het douchen was met kaarsjes. En deze werden dan ook aangestoken en naar mij toegebracht om 12 uur s'nachts. Fun fact: de nieuwe koning is ook op de 28ste jarig. Er waren ook nog wat andere mensen die we hebben leren kennen, dus het was zeker heel erg gezellig. (Bij deze ook iedereen bedankt voor de verjaardagswensen) de 28ste zijn we meegeweest met een boottour. Hiermee zijn we naar monkey beach geweest. Dit zijn vriendelijke wilde apen die mensen gewend zijn. Hier zijn we vanaf de boot naartoe gezwommen. Dat betekende dus ook weer naar de boot terug zwemmen. Hierna zijn we naar een prachtige plek baai gegaan tussen de rotsen. Hier konden we kajakken en dat hebben we ook gedaan. Tussen die rotsen was het water echt super kalm en hebben we dan ook even op het gemak rondgedobberd. Daarna zijn we langs de viking cave gegaan. Hier mogen helaas geen toeristen meer naar binnen. Daarna zijn we door gegaan naar Maya beach en een ander strandje. Helaas was Maya beach deze dag gesloten.
Daarna kregen we eten aan boord en zijn we terug gevaren naar Koh Phi Phi, maar niet voordat we een prachtig beeld hadden van de zon die onder aan het gaan was in de zee.
S'avonds was het rustig aan het strand vanwege de verjaardag van de koning. Er mocht geen alcohol verkocht worden, tenzij je een vergunning had en de muziek is niet aangeweest. Wij dachten dus mooi op tijd te slapen, omdat we de volgende ochtend vroeg door gingen naar Phuket. Niet bleek minder waar, rond half 3 s'nachts kwam er een groep britten binnen en die waren strontbezopen en dede niet eens een poging stil te zijn. Zij hebben zeker 3 kwartier tot een uur lopen schreeuwen op de kamer voor ze eindelijk gingen slapen en wij dus ook verder konden slapen.
Op dit moment zijn we aangeland in Phuket. Dit is de tussenstop om door te gaan naar Khao Sok National park om een 2 daagse tour te doeb.