Hoi An

5 augustus 2018 - Hoi An, Vietnam

5 augustus

Na een goeie nachtrust zijn ook wij ons bedje uitgekomen. We zijn naar het centrum van Hoi An gegaan. Dit is een heel oud centrum dat best goed behouden is gebleven in de oorlogen. Je weet gelijk wanneer je er bent: smalle straatjes, overal lampionen en de sfeer spat er vanaf. We zijn hier langs verschillende dingen gelopen en bij een aantal ook naar binnen gegaan. Ze werken hier met een soort bonnen systeem. Je koopt een kaartje waar 5 bonnen aan vast zitten. Met deze 5 bonnen kun je dan 5 dingen in het oude centrum zien. De praktijk leerde dat we bij de meeste dingen de bonnen niet af hoefden te geven. Later op de middag zijn we richting de andere kant van Hoi An gegaan, naar de strandbar van het hostel: Kahuna. Een prachtig strand met op de zandduinen de strandbar. Een paar heerlijke hangmatten waarbij je over het strand en de zee uitkeek. Hier hebben we maar tot zonsondergang rondgehangen, waarna we met de shuttlebus weer terug maar het hostel gingen.

De avond zijn we teruggegaan naar het centrum, nu met alle lampionen aan. Dit geeft toch nog een extra dimensie. Ook de nightmarket in Hoi An is erg leuk.

Na een drankje op het terras zijn we richting het hostel gegaan. Inmiddels hebben we weer ons reisplan omgegooid. Aangezien we minder lang in Hoi An geweest zijn dan gepland en we verwachten ook in Hue minder lang te zijn dan de planning, hebben we nog 1 noordelijkere bestemming toegevoegd aan de reis. Phong Nha.

1. Marian:
    11 augustus 2018