De weg naar Hue

6 augustus 2018 - Hải Vân Pass, Vietnam

6 augustus

Gisteren hebben we navraag gedaan om naar Hue te gaan. Het plan om dit zelf te doen op de scooter hebben we al snel overboord gegooid toen ze bij het hostel erop aandrongen dat het een gemiddeld moeilijke weg is en dat het lang kan duren voor je in Hue bent. Ook met easyrider zagen we niet zitten gezien de kosten en het alternatief dat het hostel bood met een jeep voor 50 euro pp vonden we toch wel een beetje te veel van het goede. Gelukkig hebben we het goede, oude internet en stond dus onze privé taxi, geboekt bij een organisatie voor 55 euro voor de hele auto de volgende ochtend op ons te wachten.

Gedeeltelijk hebben we wat meegekregen van de rit naar Hue, ja het reizen maakt je moet. Gelukkig zaten er in deze privé rit stops bij. Zo zijn we Marble Mountain opgegaan en hebben we daar heel, veel trappen gelopen. Het uitzocht was overigens fantastisch. En ook zijn we over de beroemde Hai Van pass (ocean cloud pass) gereden. Aan de ene kant heb je uitzicht over de zee en aan de andere de bergen. Het kan zelfs zo zijn dat je in de wolken komt te rijden. Op verschillende punten zijn we gestopt en elke keer aas het uitzicht prachtig. De laatate stop betrof een half uur strand. Hier zijn we op een privéstrand gedropt en ging de chauffeur boven bij het resort zitten. We zijn maar op de bedjes gaan liggen om wat te relaxen. Na een goeie drie kwartier zijn we naar de chauffeur teruggelopen voor het laatste gedeelte van de rit. Nadat we waren afgezet hebben we het ons gemakkelijk gemaakt en hebben we ons opgegeven voor een scootertour geregeld vanuit het hostel, door Hue. Hierdoor zouden we alles van Hue zien wat we wilden zien en hoefden we het niet allemaal zelf uit te zoeken. Morgen gaan we weer scooteren.