Chiang Mai

20 juli 2017 - Chiang Mai, Thailand

Maandag 17 juli hebben we uitgeslapen en zijn we de stad gaan verkennen. Chiang Mai heeft op elke hoek van de straat zo onderhand wel een boedhistische tempel staan. Daarna zijn we voor een oliemassage gegaan. S'avonds zijn we naar een Thai boxing match geweest. Hier zijn 7 matches geweest en we mogen wel stellen dat de match tussen de 2 vrouwen echt het leukste was. Waar de mannen in het begin elkaar aftasten, gingen de vrouwen gelijk voor de overwinning. Helaas ben ik s'avonds goed ziek geworden. Dan ook zeer slecht geslapen. We moesten echter weer vroeg op ivm we de 18de gingen ziplinen in de jungle. Ik, nog steeds misselijk, mee in een minivan. Daar aangekomen kon ik gelijk door naar de wc --'. Het ziplinen was verder heel erg leuk met aan het einde een 40 meter val (uiteraard gezekerd). Het werd echt super netjes begeleid en je mocht ook niks zelf doen aan je zekeringen. Dat deden de begeleiders. Aan het einde er een leuke foto aan overgehouden en weer een ervaring rijker.

De 19de wilden we eigenlijk naar pai vertrekken. Helaas lukte het niet om via de service de scooters te huren omdat ze al vol waren. We hebben dan ook besloten om een dagtrip te pakken naar Chiang Rai met allerlei stops op de 20ste. Zo winnen we weer een dag. De 19de hebben we een scooter gehuurd en zijn we gaan rondtour wat buiten Chiang Mai. We hebben een waterval bezocht, een uitkijkpunt over Chiang Mai en een tempel. De monikken waren hier net in gebed, dus dat hebben we ook mogen zien.
Op de terugweg stonden we heel even, bijna onderaan de berg die we opgereden waren te wachten. Helaas slipte, toen we stil stonden, de scooter weg bij Sylvia en kwam ze ten val. 1 grote schaafwond, voor de rest wat kleintjes, het ergste was een gat in der voet waar we mee naar het ziekenhuis zijn gegaan. Het hoefde niet gehecht te worden en na een goed verbandje em flink wat antobiotica mee mochten we naar huis. Helaas een vervelende afsluiter van de dag en al zo vroeg in de vakantie. Lopen gaat tot nu toe goed, maar we moeten dagelijks het verbamd wisselen.

1. Wilhelmien:
    20 juli 2017
    Fijn om te horen dat het allemaal weer wat beter gaat met jullie, probeer nog maar zoveel mogelijk te genieten xxx
  2. Ben van der Veer:
    22 juli 2017
    hoi, spannend zo'n reis. Geniet van de mooie, leuke en nieuwe dingen die je meemaakt en zorg dat je met veel mooie ervaringen weer heel thuis komt.