Bangkok, Sukhothai en Chiang Mai

17 juli 2017 - อำเภอเมืองเชียงใหม่, Thailand

De volgende dag zijn we met 2 andere backpackers wat gaan rondlopen. Hier hebben we de liggende boeddha (Wat Pho) bezocht. We hadden ons een beetje vergist in de grootte en hebben hier dus meer dan een uur rondgelopen. Het is eerder een tempelcomplex dan slechts een tempeltje met een boeddha erin.

Rond 18:00 zijn we met de hele aardig juffrouw achter de balie naar een taxistandplaats gelopen. Zij heeft geregeld dat er na 7 taxi's eindelijk eentje was die zijn meter aan wilde zetten. Deze heeft ons naar Mochit busstation gebracht en van daaruit zijn we met de nachtbus maar Sukhothai gegaan. Deze bus zat nog ruimer dan het vliegtuig en de stoelen konden heel ver plat. 3 uur later dam gepland, na een busreis van 7 uur, kwamen we om 3 uur s'nachts aan op het station van Sukhothai. Een godverlaten busstation, ver uit het centrum met alle hostels. Uiteraard waren daar de vriendelijke mannetjes met hun taxi-motors die ons voor een afzetprijs wel ergens heen wilden brengen. Tjaa... moet je wel weten waar je heen wilt natuurlijk en de opdringerigheid van de taxichauffeurs hielp nu ook niet bepaald mee voor ons humeur. Google maps (onze lifesaver in many occasions) bood ook hier weer uitkomst. Die gaf aan dat er een hostel tegenover het station lag. Wij vol goede moed er naartoe, maar deze bleek vol te zijn. Leuk feitje is dat alle hostels een 24/7 bemande balie hebben. Al dan niet d.m.v. een bedje in een klein kamertje achter de balie.
Daar stonden we dan nog steeds, inmiddels kwart over 3, geen slaapplek met een half uur wandeltocht voor de boeg. Daar zijn we dan maar aan begonnen. Gelukkig hoefde we niet ver en kwamen we bij een plek waar slechts een tafel als receptie stond. Hier maar gevraagd of ze een kamer vrij hadden. En ja hoor, we mochten meelopen en kijken alvorens het luttele bedrag van 180 bath te betalen (omgerekend zo'n 4 euro). Schone kamer en een douche. Beetje aftands, maar prima voor 1 nacht.

De volgende dag zijn we naar het historical park of Sukhothai gegaan. Daar hebben we een fiets gehuurd voor de hele dag en deze had je ook echt wel nodig. Het park is gigantisch en te voet leg je de afstanden tussen de ruines niet snel af. Na zo'n 4 uur rondgefietst te hebben, afgestapt te zijn en foto's gemaakt te hebben, toch maar terug richting het busstation. We moesten immers nog een trein regelen naar Chiang Mai. Met de minivantaxi voor zo'n 1 euro pp zijn we naar Phitsanulok gereden. Daar mochten we vanuit het busstation nog 20 minuten met bepakking lopen naar het treinstation op hoop van zege dat er nog plaats zou zijn. En ja hoor.. dat was er. Met de nachttrein zijn we dan ook naar Chiang Mai gegaan.

In Chiang Mai aangekomen hadden we 2 tips voor hostels gekregen van andere backpackers. Hiervoor moesten we alleen ook weer zo'n 50 minuten lopen met de backpacks. De treinstations liggen veelal buiten het centrum. De eerste tip bleek vol te zitten en we hebben toen nog 100 meter gelopen naar de 2de tip. Hier was wel plaats en konden we dan ook blijven. Eerst maar even wat slaap ingehaald en daarna zijn we een echt Thaise massage gaan halen. Leuk om te weten is dat deze gegeven werd door ex-gevangenen (allemaap vrouwen). Dit is een programma dat speciaal voor hun is opgezet. We kunnen overigens stellen dat onze ruggen goed losgemaakt zijn.
Daarna zijn we over de sunday nightmarket gaan lopen. De grootste nightmarket van de week. Je kan hier van alles zien en ook vanalles proeven. Ons avondeten hebben we daar dan ook op. Daarna zijn we nog even het nachtleven ingegaan (dat hier overigens om 00:00 stopt).

1. Pappa:
    17 juli 2017
    gaat lekker. mooi om te zien
  2. Hettie:
    17 juli 2017
    erg mooi ik zou ook zo daar naar toe willen. veel plezier verder
  3. Lia:
    Hoi Kalinda
    Fijn dat je een goeie backpack hebt uitgezocht als je er zoveel mee gaat lopen (soort wandelvakantie)
    Is het eten daar een beetje lekker of wat eten jullie zoal.
    Dikke knuffel van ons
  4. Wilhelmien:
    18 juli 2017
    Knap hoe jullie met de problemen omgaan, ik ben trots op jullie.
    Zit je backpack nog steeds goed.