Dag 2: motormuisje spelen

31 juli 2018 - Buôn Ma Thuột, Vietnam

31 juli

Na een ritje door het dorp en heeel veeell koeien gezien te hebben, maar dan ook echt heel veel. 'Looks like everyone has a few cows here', 'not everyone, but most..yep'. Vandaag zijn we o.a. gestopt bij een steenfabriek en een geurstokjesmakerij.  Het valt op dat zoveel hier nog met de hand gedaan wordt. Er is bijvoorbeeld een machine die de stenen maakt, maar de klei wordt erin geschept door iemand in een graafmachine. De stenen worden van de band gehaald door de mensen zelf, evenals het wegbrengen. Dit gebeurt op een soort kruiwagens. Ook het bakken van de stenen in de oven wordt allemaal handmatig gedaan.  Hoogtepunt van deze dag was nog wel de stop bij een waterval waar we ook echt het water in konden. Helaas waren jut en jul niet zo heel capabel om zich over de stenen in het water te bewegen en was het dan ook onszelf vastklampen aan de kant en aan elkaar om het evenwicht te bewaren. Hierna zijn we doorgereden naar het hotel voor de nacht. Jaja, je leest het goed, een hotel. We waren dan ook uitermate enthousiast toen we ontdekten dat er een heus bad in de badkamer stond. Het enthousiasme bekoelde snel toen we doorhadden dat het een bad in vietnamese stijl was. Dit betekent dat er geen stop in het bad zit en het niet aangesloten zit op de riolering. Het water loopt er onderuit, zo een putje in aan de andere kant van de badkamer. Helaas ook nergens een stop te vinden. Geen lekker ontspannend bad voor ons dus. Ook deze avond weer heerlijk traditioneel vietnamees gegeten en daarna de supermarkt opgezocht voor een drankje op de kamer. Morgen dag 3 van onze motortour.

1. Pappa:
    31 juli 2018
    Mooie verhalen. Zou er bij willen zijn😁😁